Jest to zdecydowanie najczęściej wykorzystywane nadwozie przez firmy transportowe jak
i firmy transportowo spedycyjne w samochodach ciężarowych. Zabudowa tego rodzaju
umożliwia załadunek / rozładunek nie tylko od boku i tyłu ale także od góry.
Nadwozie oplandeczone występuje zarówno przy małych busach jak i dużych ciągnikach
siodłowych z naczępą 13,6m dł x 2,45 szer x 2,7-3 wys. Stosowane w realizacjach
transportów z zakresu transport krajowy, transport międzynarodowy. Pod plandeką
transportuje się ładunki wymagające szczególnej ochrony przed czynnikami pogodowymi.
Inaczej zwana skrzyniowa naczepa, charakteryzuje się na stałe zamocowaną przestrzenią
ładunkową na aucie ciężarowym. Najczęściej wykorzystywana przy transporcie
międzynarodowym, przewozy kontenerowe czy to na stałe zabudowane na aucie czy
kontenerami morskimi typu 20/40 są najbardziej opłacane przy transporcie drobnicy.
Wymiarami praktycznie identyczna co naczepa typu plandeka/firanka, różnica jest w
wysokości gdzie zamiast 2,7m mamy aż 3 m wysokości w przestrzeni ładunkowej a bardzo
często dodatkiem jest podnoszony dach do załadunku co nam daje 3,1-3,15m wysokości
ładunkowej. Posiada niżej osadzone zawieszenie oraz mniejszą średnicę opon. Bardzo
chętnie wykorzystywana naczepa w transportcie międzynarodowym